Klachten
Bent u niet tevreden over de werking van onze maatschappij ?
Krijgt u geen antwoord op uw brief? Werd uw vraag niet tijdig beantwoord? Laat een terugbetaling van inschrijvings- of dossierskosten te lang op zich wachten?
Onze maatschappij probeert in eerste instantie tegemoet te komen aan uw vragen. Indien dit toch niet naar wens gebeurt, kan u een klacht indienen. Hoe kan u deze klacht indienen?
Bij voorkeur een schriftelijk klacht
Hiervoor kan u gebruik maken van het klachtenformulier (116 kB) of zelf een brief schrijven. Naar keuze kan u dit faxen, e-mailen of opsturen per post.
Mondelinge klacht
U kan uw klacht ook mondeling tijdens uw bezoek of telefonisch meedelen aan één van de medewerkers. Het is mogelijk dat de medewerker u vraagt uw klacht schriftelijk in te dienen als deze niet onmiddellijk kan worden behandeld.
Daarna
wordt uw klacht onderzocht door de klachtenbehandelaar
binnen de 10 dagen krijgt u een ontvangstmelding
binnen de 45 dagen krijgt u bericht over het resultaat
bent u niet tevreden met het resultaat, dan kan u uw klacht indienen bij de Vlaamse Ombudsdienst (tel. 1700) ; klachten@vlaamseombudsdienst.be ; http://www.vlaamse ombudsdienst.be )
Niet alle klachten worden behandeld
klachten over gebeurtenissen van meer dan 1 jaar geleden
klachten die voor een tweede keer worden ingediend
klachten over wettelijke regels of beleidsregels
anonieme klachten